نشانه

الا بذکرالله تطمئن القلوب
نشانه

با تشکر از حضور شما بزرگواران در وب نشانه
هدف بنده از وبلاگنویسی ارائه مطالب دینی و عرفانی و اعتقادی هستش
انشاءالله مورد قبول واقع بشه .
برا فرج آقا دعا فراموش نشه
انشاءالله به زودی به ظهور برسیم

اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ


خدایا بلاء عظیم گشته و درون آشکار شد و پرده از کارها برداشته شد و امید قطع شد


وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ


و زمین تنگ شد و از ریزش رحمت آسمان جلوگیری شد و تویی یاور و شکوه بسوی تو است


الْمُشْتَکی وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی


و اعتماد و تکیه ما چه در سختی و چه در آسانی بر تو است خدایا درود فرست بر


مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِی الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ


محمد و آل محمد آن زمامدارانی که پیرویشان را بر ما واجب کردی و بدین سبب مقام


وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ


و منزلتشان را به ما شناساندی به حق ایشان به ما گشایشی ده فوری و نزدیک مانند


الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِیُّ یا عَلِیُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانی


چشم بر هم زدن یا نزدیکتر ای محمد ای علی ای علی ای محمد مرا کفایت کنید


فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانی فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ


که شمایید کفایت کننده ام و مرا یاری کنید که شمایید یاور من ای سرور ما ای صاحب


الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی اَدْرِکْنی السّاعَهَ


الزمان فریاد، فریاد، فریاد، دریاب مرا دریاب مرا دریاب مرا همین ساعت


السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ


همین ساعت هم اکنون زود زود زود ای خدا ای مهربانترین مهربانان به حق


مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ


محمد و آل پاکیزه اش

آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۱۰ بهمن ۹۵، ۰۷:۵۸ - منتـــظر المـهـدی۳۱۳
    تشکر

نکته های ناب (مرحوم آیت الله بهجت فومنی)

يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۴۶ ب.ظ

بزرگواران نمیدونم چقدر با این عارف والا مقام آشناییت دارین ولی پیشنهاد میکنم کتاب نکته های ناب از آیت الله بهجت که مولف این کتاب رضا باقی زاده میباشد حتما تهیه و مطالعه فرمایید.

و اما در اینجا من به یک قسمتی از این کتاب اشاره میکنم ص82

اسرار نماز:

الف:رفع یدین،پشت سر انداختن غیر خدا است.با این حال ،بعضی از ماها طوری نماز می خوانیم که کان داریم به خدا احسان میکنیم،

لذا سجده و رکوع ما با قیام ما تفاوتی ندارد.

برعکس،بعضی ها بودند که در رکوع می لرزیدند،هر چند بدن آنها تکان نمی خورد .

چنین شخصی نمی تواند جلو خود را بگیرد؛زیرا هر وقت به نماز می ایستد نماز و گناهان خود را یاد میکند،آن وقت دیگر چگونه می شود مخفی کرد،همه چیز واضح است،لذا بی اختیار می لرزد.

ب: ما عظمتی نداریم ،همان اندازه عظمت داریم که می ایستیم، بعد همین را در رکوع نصفه می کنیم و بعد به سجده و خاک بر می گردیم.

ج: قیام در نماز به منزله ی صحبت دو دوست است،هر چند صحبت از یک چیز است ،اما مسئله ی رکوع مسئله ی آقا و نوکری است و لذا در آن باید ذکر سبحان ربی العظیم گفته شود.

با این حال ، نسبت به سجود غایت ادنی است.

به عبارت دیگر ، قیام بنده در نماز اظهار عبودیت و سکون است و این که هیچ حرکتی از خود ندارد و سجود غایت خضوع است.

د: وقتی بنده از پیشگاه مقدس حضرت حق باز می گردد ،اولین چیزی را که سوغات می آورد ،سلام از ناحیه ی اوست.

در دعای مسجد کوفه(بحارالانوارج100ص412 )آمده است:

خداوندا تو خود سلامی و سلام از ناحیه ی توست و به سوی تو باز می گردد.پروردگارا!ما را به سلام از ناحیه ی خود تحیت گوی.

ح: چقدر تناسب دارد تکبیر برای ورود به نماز و تسلیم برای خروج از آن.

اگر چه کبیر و عظیم هر دو از اسمای خداوند هستند،اما در تکبیر اکبر مناسب است،چون جهت مانعیت در آن لحاظ شده است، یعنی تمام امور دنیا و همه بزرگ ها را کنار بگذارید،چون خداوند متعال اکبر است.

اتفاقا حی علی خیرالعمل نیز همین نکته را در بر دارد.

در هر حال نمازگزار با تکبیر در حرم امن الهی وارد می شود، ولی ما چه می دانیم که اینها یعنی چه؟

در وسائل الشیعه ج 4 صصص32-33-289 روایت است که:

اگر نماز گزار می دانست که از جلال الهی چه چیزهایی او را فرا گرفته است، هرگز از نماز روی بر نمی گرداند.

و: قیام، مثول العبد بین یدی مولاه است، یعنی سراپا حاضرم برای خدمت و عبودیت ،مثل چوبی که بی حرکت ایستاده است،یا مثل شاخه ای که هیچ اراده ای از خود ندارد و به هر طرف باد ببرد حرکت می کند.

ذکر خدا در حال نماز بهترین ذکر است ، چون نماز به منزله ی کعبه است و نماز گزار در کعبه و حرم امن الهی داخل شده است و بنا گذاشته است که از باب تکبیر داخل و از باب تسلیم خارج گردد.

بدانید هر کس خود را شناخت یقینا پروردگار ش را نیز شناخته است.


  • نشانه گمنام

نظرات  (۴)

روحشان شاد..
سلام دوست خوبم و مومنه عزیز
واقعا عالی بود حرف های آیت الله بهجت درمورد نماز عالیه
میدونی
و کوهی از گناه سُر می خورد ز روی شانه هایم بر زمین!
شاید راز سجده های طولانی این است!



پاسخ:
سلام علیکم سیده بانوووووووووووووو
بله من ایشون رو خیلی قبول داشتم و همیشه سعی میکنم از ایشون زیاد مطلب بخونم
بله کاملا درسته بانووووو
سلام
نکات زیبایی بود در مورد نماز 
سپاس 
کاش به یقین برسیم تا بتونیم عمل کنیم 
نماز ما کجا و نماز ایه الله بهجت کجا...
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون
انشاءالله
بله واقعا ولی باید تمام سعیمونو بکنیم که یه نیم نگاهی به نماز ایشون حداقل نزدیک بشیم
خدا رحمتش کند
پاسخ:
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">