نشانه

الا بذکرالله تطمئن القلوب

ازدواج آسان

جمعه, ۸ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۰ ق.ظ

http://media.jamnews.ir/Original/1391/12/15/IMG12551314.jpg

سلا م خدمت شما بزرگواران اولا روز جوان بر همه ی شما بزرگواران مبارک و همین طور این روز بزرگ رو  ولادت حضرت علی اکبر ع رو خدمت امام زمان عج تبریک عرض می کنم همون طور که قول داده بودم در اینجا اول به یه ماجرایی اشاره میکنم که پایانش خوب هست  و بعد خاطراتی از شهدا و چند حدیث.

البته بزرگواری از من خواسته بود که ادامه ندم خب هر کس نظری داره و به دلیل قولی که به شما داده بودم نوشتم

ببخشید کاری برام پیش اومد نتونستم زودتر خدمت شما بزرگواران برسم

بسم الله

بر گرفته از کتاب می شکنم در شکن زلف یار ص 160

غر می زد و از پله ها بالا می آمد .خودش بود و زنش که نتوانسته بود او را بعد از سه سال به خانه ی بخت ببرد و مادر و مادر زنش.

چهارتایی تنگ غروب آمده بودند به خیال اینکه اینجا خطبه طلاق می خوانند

می خواستند کار را یکسره کنند ...اما آنجا محضر طلاق و ازدواج نبود مرکز مشاوره بود ، یک مشاور روحانی که آماده میشد برا نماز مغرب و عشاء

روحانیه جوان نگفت اشتباه آمده اید ، دست جوان را گرفت و مهربانانه از او پرسید ، قضیه چیه؟؟

جوانک سر، درد و دلش  باز شد:

ببین حاج آقا من یک شاگرد مکانیک هستم هفته ای چندر قاز حقوق میگیرم و با مادرم زندگی می کنم .

سه سال پیش با خود گفتم:خب ما که دو نفریم یک زن هم میگیریم ، میشیم سه نفر .

رفتیم خواستگاری این خانوم ؛ اونم باباش فوت کرده بود و با مادرش تنها زندگی می کرد .

عقد کردیم حالا سه ساله هر روز یه چیز میگن :یه روز شیربها،یه روز سالن عروسی ،یه روز خونه مستقل ...

طلبه جوان رو کرد به مادر زن شاگرد مکانیک و گفت:مادر شیر بها رو واسه چی می خوای؟

حاج آقا می خوام یه تلک و پلکی برا جهیزیه بخرم...

اگر این جوون جهاز سنگین از دختر شما نخواد و دوست داشته باشه زندگیشو ساده شروع کنه باز شیر بها می خوای ؟

نه حاج آقا می خوام چیکار؟؟

بعد حاج آقا تلفنی با استاد مکانیک صحبت کرد تونست اضافه حقوق رو هم از اون بگیره

سالن عروسی هم خود حاج آقا تقبل کردن و مدیر سالن قرار گذاشته بود سالی دو عروسی رایگان برگزار کنه.

نظر خودم:

چقدر راحت مسئله این دو جوون حل شد .کاش همه آدما این همه درک داشته باشن و سر هیچی زندگی دو جوونو به هدر ندن البته بعضی وقتا خود دختر و پسرا هم مقصرند .

اگر کمی زندگی ائمه و شهدا رو در نظر بگیریم می فهمیم که تو زندگی مادیات خیلی مهم نیست نمیگم اصلا مهم نیست نه اونقد که الآن شده یه معضل نباید این طور باشه باید موانع رو از سر راهها برداشت .

آی پدرا بدونین با مهریه های مد نظر خودتون دخترتونو خوشبخت نمی کنین .

آی آقا پسرا شما هم علاوه بر اینکه مهریه کم میگین نه همتون بعضیاتون ذکر میکنین که جهیزیه کامل می خواین این درست نیست.

آی دختراخانوما شما هم نگین چون فلان دختر خاله یا فلان آبجیم عروسیش تو فلان تالار بوده من باید از اون سر تر باشم نه اشتباه نکنین با این چیزا خوشبختی نمی یاد به زندگیتون ،سعی کنین همه چیز رو ساده برگزار کنین تا خدا  هیشه محافظ زندگیتون  باشه .

اگر ذکر خداوند تو زندگیها برقرار باشه و واقعا تو خونه ها انس با قرآن باشه افراد اون خونه آرامش بیشتری دارن.

من از دوستان خودم سراغ دارم کسایی رو که با مهریه خیلی کم و با یه سفر زیارتی حتی حلقه های ازدواجشون از نقره رفتن سر  زندگیشون الآنم خیلی خوشبختن .

اینو بدونین هزینه های گزاف خوشبختی نمی یاره.

ببخشید زیاد حرف زدم حالا میریم به سراغ چند خاطره شیرین از شهدا.

روایت از همسر شهید حمید ایرانمنش:

خواستگارها آمده و نیامده،پرس و جو می کردم که اهل نماز و روزه هستن یا نه،باقی مسائل برایم مهم نبود حمید هم مثل بقیه اصلا برایم مهم نبود که خانه دارد یا نه ،وضع زندگیش چطور است ،اینها معیار اصلیم نبود ،شکر خدا حمید از نظر دین و ایمان کم نداشت و این خصوصیاتش مرا به ازدواج با او دلگرم می کرد حمید هم به گفته خودش حجاب و عفت من را دیده بود و به اعتقاد درباره امام و ولایت فقیه و انقلاب اطمینان پیدا کرده بود و در تصیش برا ازدواج مصمتر شده بود .

پیامبر فرموده اند :بهترین زنان شما ،زنانی هستن که عفیف و پاکدامن باشند.(مستدرک الوسائل ج14ص15)

روایت از هسر شهید فتح الله زیان پناه:

سفره عقدمان با همه سفره ها فرق داشت ! به جای آیینه شمعدان ،تفسیر المیزان را دور تا دور سفره چیده بودیم!

برکتی که این تفسیر به زندگیمان می داد می ارزید به هزاران شگونی که آیینه و شمعدان می خواست داشته باشد

برای مراسم هم برنج اعلا خریدیم ولی فتح الله نگذاشت بارش کنیم !

می گفت حالا که این همه آدم ندار و گرسنه داریم چگونه شب عروسیم چنین غذای گران قیمتی بده؟!

برنج ها را بسته بندی کردیم و به خانواده های نیازمند دادیم وقتی برنج ها را میدادیم فتح الله می گفت:این هدیه امام خمینی است

مقام معظم رهبری فرموده اند:
بنده راضی نیستم از کسانی که با خرج های سنگین و با اصراف ، در ار ازدواج ، کار را بر دیگران و خود مشکل کنند ، البته با جشن و مهانی موافقم ولی با اصراف نه.
روایت از همسر شهید غلام حسین افشردی :
اول حسن خودش را معرفی کرد و بعد مسائل کلی مطرح شد در همه حرفها تاکیدش رو اخلاق بود .
یادم نمی رود قبل از اینکه وارد این جلسه شوم وضو گرفتم و دو رکعت نماز خواندم و گفتم خدایا خودت از نیت من با خبری ؛ هر طور صلاح میدانی این کار را به سرانجام برسان ...
بعدها در دست نوشته های او هم خواندم که نوشته بود برا جلسه خواستگاری با وضو وارد شدم و هم کار ها را به خدا واگذار کردم.
پیامبر اکرم ص فرموده اند :
اهل و عیال اختیار کنید ؛زیرا که این کار روزی شما را بیشتر می کند .بحارالانوار ج1
و در جای دیگر فروده اند:بی همسران خود را هسر دهید ؛زیرا با این کار خداوند اخلاق آنان را نیکو می گرداند و روزیهایشان را زیاد می کند و بر جوانمردی های آنان می افزاید . بحار الانوار ج 103 ص222
و خیلی احادیث و روایت ها داریم از ازدواج و آسان گرفتن ازدواج  امید آن داریم که انشاءالله ازدواج ها آسانتر شود و جوانان از فساد و گناه دوری کنن .
و یه توصیه ای به همهی شما بزرگواران و ان اینکه حتما کتاب خانواده سبز سخنان گهر بار رهبر معظم رو بخونین خیلی زیبا و درس آموز برا جوونا.
برا فرج مولا و خوشبختی همه جوونا صلوات .
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
 



  • ۹۴/۰۳/۰۸
  • نشانه گمنام

نظرات  (۱۱)

عید شما هم مبارک !!!

ممنون از مطلبتون
پاسخ:
ممنون
  • بانوی گمنام
  • چقدر قشنگ بودن کاش تو زندگیمون همیشه پیامبر و ائمه و شهدا رو الگوی خودمون قرار بدیم , نه بر اساس حرف مردم زندگی کنیم
    ای کاش تو امر و خیر ازدواج جوانان دستگیر هم باشیم تا جون ها به راحتی ازدواج کنن و برن سر خونه زندگیشون ...
    متاسفانه کوتاهی کردن و کردیم
    پاسخ:
    سلام علیکم دوست مومنه خوبم
    بله ای کاش
    کاملا درسته
    سلام مومن. جزاکم الله خیرا

    ولادت حضرت علی اکبر سلام الله علیه و روز جوان صمیمانه بر شما مبارک


    این سخت گیری های بیجا نوعی جهله که فقط دست و پاگیر سعادت افراد میشن...

    آقای قرائتی حفظه الله می فرمودند روایت داریم اگه کسی به خاطر زیبائی و ثروت با کسی ازدواج کنه، خدا هر دو را از او می گیره...

    عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
    یا علی
    پاسخ:
    سلام علیکم
    بر شما هم مبارک
    بله
    ممنون
    داستانت منو کشته 
    سالن داره رایگان برگزار می کنه ولی اتون خانواده فقیر می میرن تو تالالر جشن نگگیرن!!!
    اینجا خراسان دومین شهر بزرگش بعد مشهد دو عده تو خانه مراسم میگیرن 
    1- فقرا 
    2- پولدارایی که از خودشون باغ دارن 
    این داستان شما جهیزیه رو سبک  می کنه ولی از کنار تالارش نمتونه رد شه 
    جل الخالق!
    پاسخ:
    داستان من نبود از کتاب می شکنم در شکن زلف یار نوشتم

  • ذره ی ناچیز
  • تبریک

    بله ، مسئله حساس و کلیدی

    مطلب خیلی خوبیه

    موید باشید
    یاحیدر...
    پاسخ:
    ممنون
    یا علی
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    راستی برام جالب شد که مسئول یک محل لهو و لعب! (تالار) ایننقدر آدم مومن و با خداییه که سالی یکی دوبار مجلسشو رایگان برگزار می کنه!! لابد برای رضای خدا...!!
    خدایا ظهور کن 
    ببین ***** من الان خودم میگم اگه ازدواج کنم کلا رسما اعلام میکنم هرکار میخواین خودتون بکنین...
    چون دیدم که تالار و جهیزیه آنچنانی و پول و کالای سنگین لوکس مارک خارجی نه می تونه کماری بکنه نه دردی رو دوا کنه 
    چه برسه که بخواد خوشبختی بیاره...
    پاسخ:
    خب بله این برا من هم جالب بود
    نجمه جان چرا نوشتین خدایا ظهور کن؟خدا هیشه حاضر و ناضر بر اعمال است
    البته که این چیزا خوشبختی نمی یاره فقط یاد خداست که خوشبتی رو به همراه داره
    در هر صورت خوشحال میشم به اون پستی که گفتم بیای و اتلبته نظرات رو هم بخونی چون نصف دغدغه هام توی کامنتها بود 
    لینکش توی سربرگ مطالب پربحث تر سمت چپ وبلاگم هست.
    پاسخ:
    چشم نجمه جان دیشب هم اومدم مطلب رو پیدا نکردم
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    برای این نوشتم خدایا ظهور کن چون کفرم رو درآوردی آخه داستان اساسا مشکل داره *****
    درسته زده بیرون گوشامون ولی به سقف که نرسیده 
    درست مثل این رمان های احمقانه ای که ریخته تو خیابون ها که زندگی رو همچین الکی پلکی نشون میدن 
    «نه بابا جون زندگی الکی الکی درست نمیشه الکی الکی خراب میشه ولی!»
    الکی الکی خراب میشه و هیچ جور هم دیگه درست نمیشه 
    واسه همین اعصابم خراب میشه که دو تا جوون با ننه شون میرن واسه طلاق به خاطر شیربها و جشن تالار! اونم به طرفةالعینی درست میشه!!!!!!!!!!!!!!!!
    عاقلانه است؟؟نه خدایی؟؟
    لابد با سلام و صلوات و گل و شیرینی و بوس بوس هم همون لحظه میان و اصلا هم نیاز به زمان برای از بین رفتن اصطکاک هاشون نبوده!!!!!!!!!!!!!
    زندگی ای که با شیربها خراب میشه اصلا چه زندگی ای هست؟؟
    ***** ******** **** ** 
    و نظرت رو بگو 
    نظرت 


    خدایا خودت ظهور کن یک اصطلاحه...
    اصطلاح برای وقتی که دوست داری سرتو بکوبی به دیوار... مثل الان
    **** **** ** ****
    از صبح هم منتظرم ببینمت توی وبلاگم 
    :|
    :\
    پاسخ:
    خب هر کی نظری داره
    ......
    ممنون از دقتتون درستش کردم
    خب زیاد نمی تونم مامانم رو تنها بگذارم برا همین دیر به دیر میام به بزرگواری خودتون ببخشید
    ما یک نظر دیگه هم گذاتیم مثل اینکه!
    پاسخ:
    سلام نجمه جان نبودم که تاییدش کنم ببخشید
  • گلستان بلاگ
  • سلام

    با تشکر از مطلب خوب و ارزشمند شما.

    این مطلب با نام خودتان در گلستان بلاگ منتشر شد.

     http://golestanblog.ir/%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%AC-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86/

    منتظر مطالب بعدی شما هستیم.

    یاعلی. التماس دعا

    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنون از شما
    تشکر
    یا علی
    محتاج دعا
  • سید محمد میرهاشمی
  • سلام

    خدا قوت...

    من معتقدم عامل اصلی ازدواج های پر هزینه و سخت دختر ها و خانوادشون هستند...
    باید به پسر جوان کمک شود تا...
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنون
    عامل اصلی ازدواج های پر هزینه بله ولی بالا رفتن سن ازدواج و تجرد بیشتر جوونا هر دو طرف هستن و بیشتر پسرا تو انتخاب سختگیری میکنن
    انشاءالله همه ی جوونا به  خونه بخت راهی بشن
    یا علی