نشانه

الا بذکرالله تطمئن القلوب

آداب آب نوشیدن

چهارشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۳ ب.ظ

نتیجه تصویری برای میلاد امام حسن

سلام بزرگواران طاعات و عباداتتان مقبول درگاه الهی انشاءالله

عید میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام بر شما دوستاداران حضرت مبارک

در اول ازهمه ی شما بزرگواران خواهشی دارم در عباداتتان همه ی مریضا رو هم یاد کنین و برای شفای آنها دعای امن یجیب فراموش نشه برای مریض مد نظر ما هم که جوان پاکی هستن و صبور نیز دعا کنین تا هر چه زودتر بهبودی کامل در ایشون حاصل شود .

قسمت بالای صفحه (صحیفه سجادیه امروز دعای جدیدی نوشتم مطالعه فرمایید .

ممنونم

نتیجه تصویری برای امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف سوء

در این پست اشاره ای کوتاه از روایات درباره ی نوشیدن آب دارم چرا که بیشتر ما این آداب رو رعایت نمیکنیم.

از توصیه‌های مهم پزشکی دین اسلام نحوه غذا خوردن و نوشیدن آب است که همه ما انسان‌ها روزانه در وعده‌های مختلف با آن سروکار داریم. ازجمله نوشیدن آب به حالت ایستاده در روز.

در این باره احادیث و روایاتی نیز از لسان مبارک معصومین(ع) وارد شده است.


ا
مام صادق(ع) درباره مضرات ایستاده آب آشامیدن در شب می‌فرمایند: "ایستاده آشامیدن آب در روز، غذا را گوارا می‌سازد و ایستاده آشامیدن آب در شب، زرداب می‌آورد۱".

آن حضرت همچنین فرمودند: "ایستاده آشامیدن آب در روز، مایه قدرت افزون‏تر و تن‏درستی بیشتر است۲".

آب را به سه نفس خوردن چه فایده‌ای دارد؟



پیامبر خدا(ص) نیز درباره فواید خوردن آب به سه نفس این چنین فرمودند: "اگر کسی آب بخورد و در میان آن سه نفَس بکشد، از بیماریِ ناشی از یکجا سر کشیدن در امان است۳".

ایشان همچنین می‌فرمایند: "آب را بمکید و آن را یکجا سر نکشید؛ چرا که درد جگر، از آن می‌خیزد۴".

منابع احادیث:


۱- الکافی، جلد ۶، صفحه ۳۸۳، حدیث ۲، المحاسن، جلد ۲، صفحه ۳۹۹، حدیث ۲۳۹۳، کتاب من لا یحضره الفقیه، ج ۳، صفحه ۳۵۳، حدیث ۴۲۴۴.


۲- الکافی، جلد ۶، صفحه ۳۸۲، حدیث ۱ عن السکونی دانش نامه احادیث پزشکی: ۲ / ۱۴۴


۳- طبّ النبیّ(ص)، صفحه ۵، بحارالأنوار، جلد ۶۲، صفحه ۲۹۳ دانش نامه احادیث پزشکی: ۲ / ۱۴۲


۴- الکافی، جلد ۶، صفحه ۳۸۱، حدیث ۱، مکارم الأخلاق، جلد ۱، صفحه ۳۴۱، حدیث ۱۱۰۳،

 

  • ۹۴/۰۴/۱۰
  • نشانه گمنام

آداب نوشیدن آب

نظرات  (۹)

ببار ای بارون ای بارون بیار 
ازمولامون خبر بیار ای بارون 
بگو دلم تنگشه ..
بیاد همدم غمهام بشه 
بیاد ببینه دلم چشه 
روزم شده مث شبم سیاه 
کی میخواد همدم تنهاییم باشه 
کی میخواد بهم بگه چت شده ؟؟


اللهم عجل لویک الفرج




پاسخ:

اللهم عجل لولیک الفرج
  • بانوی گمنام
  • سلام نشانه عزیز
    ان شالله هرچه زودتر مریض مد نظر هرچه زودتر لباس عافیت بپوشن ...
    عیدتون مبارک ببخشید دیر اومدم سرماخورد گی تو این گرما واقعا اذیت میکنه آدم رو :)
    مطلب خیلی قشنگی بود واقعا از احادیث استفاده کردیم
    متاسفانه من تو خوردن آب دقت نمیکنم و تنبلی میکنم :(
    مخصوصا تو این ماه عزیز
    خیلی التماس دعا دوست خوبمممم
    پاسخ:
    علیکم السلام دوست مهربونم
    انشاءالله
    عید شما هم مبارک خواهش میکنم این چه حرفیه فدات شم انشاءالله که سرماخوردگیتون بهتر بشه مراقب باشین
    ممنون از شما
    آخ آخ آخ سعی کنین از این به بعد این طور که گفت شده آب بنوشین تازه من یه جایی خوندم که از یکی از ائمه نقل شده بود که حتی تو فصول مختلف فرق می کنه چطور استفاده کنی از خوردنیها و نوشیدنیها انشاءالله پیدا کردم اضافه می کنم به همین پست.
    محتاج دعاییم دوست خوب و مهربونم
  • طلبه آینده
  • سلام میلاد امام حسن علیه السلام رو به شما و محبان تهنیت عرض میکنم
    به به چه مطالب مختصر و مفیدی
    خیلی خوب بود
    یا حسن
    پاسخ:
    علیکم السلام دوست خوبم
    بر شما هم مبارک
    ممنونم
    تشکر
    یا حسن
  • نجمه خانم
  • روز پاشو وایستا آب بخور 
    ولی سب بگیر بشین 


    خیلی می خوام یاد بگیرم ها هی یادم میره این بار اینجوری بگم شاید یادم موند شب بگیر بشین 


    ان شاءالله 
    گفتی جوون پاک صبور یاد افسانه افتادم (که پست دارم دربارش...) خدا همه رو شفا بده
    پاسخ:
    انشاءالله یاد می گیری نجمه جان
    ممنونم که اومدی
    بله انشاءالله همه مریضا شفا بگیرن به حق این روزای عزیز
  • عــ ـاکـ ـف ...
  • سلام عزیزم
    درگیر بودم حسابی!
    الانم صرفا به خاطر گذاشتن پست برای امام حسن اومدم!:)
    کربلا ان شاءالله به زودی...!
    خبرتون می کنم ان شاءالله!
    .
    یا حق
    :)
    پاسخ:
    علیکم السلام دوست خوبم
    انشاءالله سر میزنم
    انشاءالله ولی فراموشمون نکنین
    یا حق
  • ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
  • واقعا هیچکدوم رارعایت نمیکردما!! مخصوصا الان سر افطار!!!
    ممنون از یادآوریت
    پاسخ:
    پس خووووب موقعی گذاشتم
    خواهش میکنم دوست من
    سلام دوست خوبم
    اومدم بگم تو شبای قدر ما رو هم یاد کن 


    پاسخ:
    علیکم السلام دوست خوووبم
    چشم و همچنین
    ممنون عزیزم از پستت:)
    پاسخ:
    ممنون از شما
    طاعات قبول
  • فاطمه بانو
  • سلام
    امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء ...
    ان شاالله همه مریضا شفای عاجل نصیبشون بشه.
    متن زیبایی بود استفاده کردم :)
    پاسخ:
    علیکم السلام دوست خوبم
    ممنون از دعاتون انشاءالله
    ممنون از شما