نشانه

الا بذکرالله تطمئن القلوب

مشهد اردهال

پنجشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷ ب.ظ

سلام بزرگواران بنده حقیر قسمت شد برا اولین بار به زیارت فرزند امام محمد باقر ع به نام سلطان علی بن محمد باقر ع که به عنوان سفیر به مشهد اردهال آمده بودند و طبق روایاتی که درآدرسی که براتون میذارم  به شهادت رسیدن بنا به روایات بسیار ،ایشان مانند امام حسین ع به شهادت رسیدند مکان عجیبیست .

برا من مثل مشهد بود البته در بسیاری از روایات هم آمده هر کسی به زیارت امام علی بن محمد باقر (ع )بره مثل این هست که به زیارت کربلا رفته .

خیلی خوشحالم که این زیارت قسمت شد .

حتما وقتی سفری به قم دارین به مشهد اردهال که 40 کیلومتری غرب کاشان هست نیز سفر کنین .

رو اسم مشهد اردهال که با سبز نوشتم سفر کنین .

به اون آدرس که رفتین بخش، پیامبر و اهل بیت علیه السلام  و بعد از اون قسمت به بخش خاندان  آخر صفحه ،صفحات رو زده 5 تا صفحه هست شما به صفحه  2 سفر کنین حتما تا آخر اون صفحه رو مطالعه کنین اگر نتونستین،بگین تا خودم کپی پیست کنم براتون .

مشهد اردهال 

خلا صه ای از شرح حال ایشان را برای شما بزرگواران کپی پیست کردم .ولی حتما به آدرسی که گذاشتم برین و ماجرای شهادت ایشون رو بخونین قتلگاه که رفتیم با اینکه پله هاش خیلی زیاد بود و به آخر رسیدنی نفست بند میومد با این وجود من رفتم و وقتی اونجا رسیدم موقع برگشت حس غریبی داشتم که ایشان را کجا به شهادت رساندن و در کجا دفن کردن اصلا یه حال غربیب داره مشهد اردهال.توصیه میکنم حتما یه سفر برین.

مقام معظم رهبری هم این مکان رو خیلی دوست دارن.

حضرت سلطانعلی (ع) فرزند بلافصل امام باقر (ع) و برادر بزرگوار امام صادق (ع) و ابوالزوجه امام کاظم (ع)

می باشد در سنه دوم هجری قمری مردم فین و کاشان و چهل حصاران نماینده ای به نام عامر بین ناصر را

همراه با هدایای زیادی و تعدادی افراد دیگر روانه مدینه ساخته و از امام باقر (ع) تقاضای پیشوا و مبلغ برای

هدایت و راهنمایی نمودند.

این گروه بعد از گذشت هفته ها در راه به خدمت امام باقر (ع) رسیدند.

امام باقر (ع) از آنها استقبال گرمی نمود و فرمودند که به من اجازه دهید تا فردا با خدای خود در مورد تقاضای

شما مشورت نمایم.

فردا امام باقر (ع) فرمودند آنچه جدم به تو فرموده (عامربن ناصر ) من هم مامور به آن میباشم و فرزندم علی

را به همراه شما برای تبلیغ دین به آن دیار میفرستم .

پس از دیدن این خواب امام باقر (ع) دستور می دهد که سفر فرزندش سلطانعلی (ع) را مهیا نمایند و تا دروازه

مدینه این گروه را همراهی می نماید.

چند کیلومتری مانده به فین بشیر بر مردم کاشان و چهل حصاران و فین مژده می دهد که امام باقر (ع)

نور چشمش حضرت سلطانعلی (ع) را برای راهنمایی و ارشاد همه مردم به این منطقه روانه ساخته است

در آن زمان (سنه دوم هجری قمری) قریب به 3000 نفر گرداگرد حضرت سلطانعلی (ع) جمع شدند و مقدمش

را به منطقه گرامی داشتند.

او مدتی در فین و کاشان و به مدت 3 سال در مشهد اردهال «40 کیلومتری غرب کاشان» به تبلیغ دین مبین

اسلام مشغول بود و روزهای جمعه در منطقه اقامه نماز جمعه می نموده است.


حضـرت سلطان علی بن محمد الباقر(علیهما السلام)

حضرت سلطان علی بن محمد الباقر(علیهما السلام)

  • ۹۵/۰۱/۱۲
  • نشانه گمنام

نظرات  (۹)

زیارت قبول
پاسخ:
ممنون ان شالله بزودی خودتون برین زیارت
  • سید حسن کاظم زاده
  • قشنگ بود ممنون به خاطر مطلبتون
    پاسخ:
    ممنون از حضورتون
  • رفاقت به سبک شهید
  • زیارت قبول دوست خوبم ممنونم که نوشتی کاش یه روزی قسمت بشه منم برم
    پاسخ:
    شما عزیزی فدای شما بشم انش الله به زودی زودی قسمتتون بشه عزیز الهی دورت بگردم
    سلام ..جالب بود

    اطلاعاتمون اضافه شد

    ان شالله  فرزند امام باقر ع  دستتون رو بگیرند ..

    به ارزوهای دنیوی و اخرویتون برسید


    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنون از حضور شما
    ممنون و همچنین ان شالله
    و شما هم همین طور
  • امیرمحمد اسکندری
  • سلام علیکم
    تشکر حاجی که به وبلاگ بنده حقیر تشریف آوردید
    باعث افتخارمابود که شما به وبلاگ ما تشریف آوردید
    التماس دعای شهادت دارم
    موفق باشیدان شاالله
    یاعلی
    پاسخ:
    علیکم السلام
    خواهش میکنم بنده حقیر حاجی نیستم
    ان شاالله شهادت روزیتون
    همچنین
    یا علی
  • همسر سید علی
  • سلام عزیزم 
    سال نو و میلاد حضرت زهرا بر شما مبارک باشه ...
    چقدر جالب .. تا جالا نرفته ام اینجا ... خیلی ممنونم که اینجا رو معرفی کردی ..
    :)
    پاسخ:
    علیکم السلام دوست خووووبم
    سال نو و میلاد بانوی دو عالم بر شما هم مبارک
    بله خیلی عالیه انقد که دلم می خواد دوباره برم
  • امیرمحمد اسکندری
  • سلام علیکم
    بر برادر بزرگوار خودم
    حاجی بعله داداش مصطفی خیلی مرد بودن مردا مرد
    بنده هم ایشونو از مستند ایشون شناختم وخداوند توفیق داد به سر مزارشون هم رفتم
    ایشون دوست شهید بنده هستند باشد باشد که خداوند به ماهم لباس شهادت بپوشاند و هم به عاشقان شهادت.
    التماس دعا دارم البته هم دعای فرج هم دعای شهادت
    شما رو لینک کردم حاجی
    فی امان الله
    یاعلی
    پاسخ:
    علیکم السلام
    بزرگوار علوی کوچک ببخشید اگر به کامنتها توجه کنین متوجه میشین حقیر برادر نیستم
    چه سعادتی دوستانتان لباس شهادت را به تن کردن پس ان شالله نوبت به شما هم میرسه الابته باید اون معرفت شهادت رو هم داشته باشه باشیم
    محتاج دعاییم چشم
    ممنون حقیر هم شما رو جزء دنبال شده گذاشتم
    فی امان الله
    یا علی
    چه جای قشنگیه
    خوشا به حالتون
    پاسخ:
    ان شالله روزیتون باشه برین عزیزم
  • حسین (حدیث سرو)
  • سلام
    زیارت قبول
    مطلبی که آدرسشو گذاشتید خیلی جالب بود
    بنظرم یکبار مستندشو هم دیدم

    عالی بود
    و من الله التوفیق...
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنون انش الله روزیه شما باشه این زیارت
    ممنون از شما
    یا علی