نشانه

الا بذکرالله تطمئن القلوب

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

اعیاد شعبانیه

چهارشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۵ ب.ظ

اعیاد شعبانیه بر پیشگاه حضرت ولی عصر عج و همه ی مسلمین جهان مبارکباد

عرض سلام و تبریک اعیاد شعبانیه بر همه ی شما بزرگواران شرمنده یه جند روزی سعادت حضور در وب رو ندارم تا مطالبی رو بنویسم

انشاءالله در این  ایام همه ی بیماران شفا پیدا کنند و باعث شادی خانواده هاشون بشن

انشاءالله به حق این ایام همه ی جوونای پاک و مومن به خونه ی بخت راهی بشن

انشاءالله همه ی ما به ظهور برسیم  و این ماه ، ماه فرج مولامون باشه

دعا در حق همدیگر و در اول برا فرج آقا فراموش نشه

با آرزوی موفقیت و سرفرازی برای همه ی شما بزرگواران یا علی مدد

التماس دعای فرج

  • نشانه گمنام

ضد ارزشها و هشدارها

سه شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۹ ب.ظ

سلام علیکم بر شما بزرگواران مثل همیشه وقتی کتابی یا نهج البلاغه رو مطالعه میکنم به مورد خاصی بر میخورم و بهتر میبینم که در اینجا برای شما بزرگواران هم بنویسم انشاءالله مورد استفاده شما نیز باشد.

بنده در حکمت 150 نهج ابلاغه به موضوعی برخوردم که خیلی مهم و باارزش هست و این موضوع از این قرار است مردی از حضرت علی علیه السلام که درود خدا بر او باد از مولا درخواست اندرز کرد که این اندرز تنها برای آن شخص نیست بلکه برای تمامی ما انسانها و در تمامی عصرها می باشد خواهش میکنم با دقت مطالعه کنین چرا که همین یک حکمت برای اندرز دادن کافی و این سخن حکمتی رسا،و عامل بینایی انسان آگاه و عبرت آموز صاحب اندیشه است.انشاءالله که جز این گروه که مولا فرموده اند نباشیم

یا علی مدد

بسم الله

اندرز مولا علی ع به آن مرد:

از کسانی مباش که بدون عمل صالح به آخرت امیدوار است،و توبه را با آرزوهای دراز به تاخیر می اندازد،در دنیا چونان زاهدان سخن میگوید،اما در رفتار همانند دنیا پرستان است،اگر نعمت ها به او برسد سیر نمی شود ،و در محرومیت قناعت ندارد ،از آنچه به او رسید شکر گذار نیست ، و از آنچه مانده زیاده طلب است.

دیگران را پرهیز می دهد اما خود پروا ندارد،به فرمانبرداری امر میکند اما خود فرمان نمیبرد،نیکوکاران را دوست دارد ،اما رفتارشان را ندارد ؛گناهکاران را دشمن دارد اما خود یکی از گناهکاران است،و با گناهان فراوان مرگ را دوست نمی دارد،اما در آنچه که مرگ را ناخوشایند ساخت پافشاری دارد ،اگر بیمار شود پشیمان میشود ،و اگر تندرست باشد سرگرم خوش گذرانیهاست؛در سلامت مغرور و در گرفتاری نا امید است؛اگر مصیبتی به او رسد به زاری خدا را می خواند .

اگر به گشایش دست یافت مغرورانه از خدا روی بر می گرداند ،نفس به نیروی گمان ناروا بر او چیرگی دارد،و او با قدرت یقین بر نفس چیره نمی گردد.

برای دیگران که گناهی کمتر از او دارند نگران،و بیش از آنچه که عمل کرده امیدوار است.

اگر بی نیاز گردد مست و مغرور شود ،و اگر تهیدست گردد،مایوس و سست شود.

چون کار کند در آن کوتاهی ورزد،و چون چیزی خواهد زیاده روی نماید ، چون در برابر شهوت قرار گیرد گناه را برگزیده ، توبه را به تاخیر اندازد،و چون رنجی به او رسد از راه ملت اسلام دوری گزیند؛عبرت آموزی را طرح میکند اما خود عبرت نمی گیرد ؛در پند دادن مبالغه می کند اما خود پند نمی پذیرد .

سخن بسیار می گوید،اما کردار خوب او اندک است !برای دنیای زود گذر تلاش و رقابت دارد اما برای آخرت جاویدان آسان میگذرد؛سود را زیان،و زیان را سود می پندارد؛از مرگ هراسناک است،اما فرصت را از دست می دهد؛گناه دیگری را بزرگ میشمارد،اما گناهان خود را کوچک می پندارد ؛طاعت دیگران را کوچک و طاعت خود را بزرگ می داند؛مردم را سرزنش می کند،اما خود را نکوهش نکرده با خود ریا کارانه بر خورد می کند ؛خوش گذرانی با سرمایه داران را بیشتر از یاد خدا با مستمندان دوست دارد ،به نفع خود بر زیان دیگران حکم میکند؛اما هرگز به نفع دیگران بر زیان خود حکم نخواهد کرد،دیگران را هدایت اما خود را گمراه میکند ،دیگران از او اطاعت می کنند،و او مخالفت می ورزد، حق خود را به تمام می گیرد اما حق دیگران را به کمال نمی دهد ،از غیر خدا می ترسد اما از پروردگار خود نمی ترسد!

  • نشانه گمنام

نکته های ناب (مرحوم آیت الله بهجت فومنی)

يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۴۶ ب.ظ

بزرگواران نمیدونم چقدر با این عارف والا مقام آشناییت دارین ولی پیشنهاد میکنم کتاب نکته های ناب از آیت الله بهجت که مولف این کتاب رضا باقی زاده میباشد حتما تهیه و مطالعه فرمایید.

و اما در اینجا من به یک قسمتی از این کتاب اشاره میکنم ص82

اسرار نماز:

الف:رفع یدین،پشت سر انداختن غیر خدا است.با این حال ،بعضی از ماها طوری نماز می خوانیم که کان داریم به خدا احسان میکنیم،

لذا سجده و رکوع ما با قیام ما تفاوتی ندارد.

برعکس،بعضی ها بودند که در رکوع می لرزیدند،هر چند بدن آنها تکان نمی خورد .

چنین شخصی نمی تواند جلو خود را بگیرد؛زیرا هر وقت به نماز می ایستد نماز و گناهان خود را یاد میکند،آن وقت دیگر چگونه می شود مخفی کرد،همه چیز واضح است،لذا بی اختیار می لرزد.

ب: ما عظمتی نداریم ،همان اندازه عظمت داریم که می ایستیم، بعد همین را در رکوع نصفه می کنیم و بعد به سجده و خاک بر می گردیم.

ج: قیام در نماز به منزله ی صحبت دو دوست است،هر چند صحبت از یک چیز است ،اما مسئله ی رکوع مسئله ی آقا و نوکری است و لذا در آن باید ذکر سبحان ربی العظیم گفته شود.

با این حال ، نسبت به سجود غایت ادنی است.

به عبارت دیگر ، قیام بنده در نماز اظهار عبودیت و سکون است و این که هیچ حرکتی از خود ندارد و سجود غایت خضوع است.

د: وقتی بنده از پیشگاه مقدس حضرت حق باز می گردد ،اولین چیزی را که سوغات می آورد ،سلام از ناحیه ی اوست.

در دعای مسجد کوفه(بحارالانوارج100ص412 )آمده است:

خداوندا تو خود سلامی و سلام از ناحیه ی توست و به سوی تو باز می گردد.پروردگارا!ما را به سلام از ناحیه ی خود تحیت گوی.

ح: چقدر تناسب دارد تکبیر برای ورود به نماز و تسلیم برای خروج از آن.

اگر چه کبیر و عظیم هر دو از اسمای خداوند هستند،اما در تکبیر اکبر مناسب است،چون جهت مانعیت در آن لحاظ شده است، یعنی تمام امور دنیا و همه بزرگ ها را کنار بگذارید،چون خداوند متعال اکبر است.

اتفاقا حی علی خیرالعمل نیز همین نکته را در بر دارد.

در هر حال نمازگزار با تکبیر در حرم امن الهی وارد می شود، ولی ما چه می دانیم که اینها یعنی چه؟

در وسائل الشیعه ج 4 صصص32-33-289 روایت است که:

اگر نماز گزار می دانست که از جلال الهی چه چیزهایی او را فرا گرفته است، هرگز از نماز روی بر نمی گرداند.

و: قیام، مثول العبد بین یدی مولاه است، یعنی سراپا حاضرم برای خدمت و عبودیت ،مثل چوبی که بی حرکت ایستاده است،یا مثل شاخه ای که هیچ اراده ای از خود ندارد و به هر طرف باد ببرد حرکت می کند.

ذکر خدا در حال نماز بهترین ذکر است ، چون نماز به منزله ی کعبه است و نماز گزار در کعبه و حرم امن الهی داخل شده است و بنا گذاشته است که از باب تکبیر داخل و از باب تسلیم خارج گردد.

بدانید هر کس خود را شناخت یقینا پروردگار ش را نیز شناخته است.


  • نشانه گمنام

امام زمان عج

شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱ ق.ظ

 


sms عید مبعث

سلام بر امام زمانم که تمام خوبیها را به تنهایی دارد میدانم امروز یک روز بسیار زیبا برایتان میباشد روزی که جد بزرگوارتان به پیامبری برگزیده شدن ،در این روز همه ی ما شاد هستیم و چنین روز زیبایی را جشن میگیریم اما ای کاش این جشنمان یک جشن دیگری نیز داشت امامم ای ماه دوازده کاش امروز روز آمدنتان بود و جشنمان شادیش دو برابر میشد . کاش همه فریاد میزدیم آقایمان در راه است هه جا را چراغانی کنین امروز جمعه نیست ولی دلم بد جوری هوایتان را کرده

میدانم که خیلی بد کرده ایم و با همه ی بدیهایمان شما فراموشمان نکرده این و همیشه دعاهای شما پشت سرمان بوده

آقایم و مولایم دعایمان کن تا از این خواب غفلت بیدار شویم و در حضور شما ما نیز حاضر باشیم

مولایم به کلاس درس استاد بزرگواری میروم که تمام حرفش ، سخنش از شماست از خوبیهای شما و بدیهای خودمان ،

راست می گوید ما این همه برای گرفتاریهای دنیوی خودمان دعا میکنیم اشک میریزیم نذر میکگنیم نماز می خوانیم اما شده یه دو رکعت نماز برا فرج مولاتون نماز بخونین آیا کاری برا امام زمانتون انجام دادین که وقتی خجل و شرمسار نباشین .

آخ که چقدر بد کرده ایم .

ببخشید امامم این روز نمی خواهم تلخ باشد چون روز رسالت نبی اکرم می باشد ولی از نبود شما دلم میگیرد از اینکه این همه مردمان دنیا را میبینم ولی چشمم به جمال شما روشن نمی شود .

کاش امروز جشنمان و شادیمان دو برابر میشد کااااااااااااااااااااااااش

امامم عیدتان مبارک


  • نشانه گمنام

صحیفه سجادیه

جمعه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۳ ق.ظ

امروز میخوام از دعا ها و مناجات زیبای سیدالساجدین ع که برای  رزمنده گان اسلام هست رو در اینجا بنویسم

در حقیقت دیدم که علاوه بر اینکه این رزمنده های مبارز را فراموش کردیم و برای سلامتیشان دعا نمیکنیم خیلی کم لطفی هستش که اونها رو فراموش کنیم چون اگر این عزیزان نبودن با این آرامش نمیتونستیم زندگی کنیم بدون هیچ دلهره و ترسی .

البته این بزرگواران فرماندهی بزرگوار چون سردار سلیمانی دارن که انشاءالله همگیشان موفق و پیروز میدان نبرد باشن.

برا سلامتیه همه رزمنده ها صلوات.

بزرگواران ببخشید اگر قلم خوبی ندارم

بسم الله

بار خدایا ،هر جنگجویی از اهل دین تو که با دشمنان بجنگد ، ویا هر مجاهدی از پیروان طریقه و راه تو که با آنان به جهاد پردازدتا دین تو برتر ، و حزب و گروه تو قوی تر و نصیب و بهره ی دوستان تو کاملتر گردد پس او را با آسانی رو به رو و امور را برایش رو به راه ساز ، و پیروزیش را عهده دار شو ، یاران و دوستان نیکی برایش برگزین ، پشتش را محکم و قوی ساز، و نفقه و درآمدش را سرشار گردان ، و او را به نشاط و خرمی بهره مند ساز ، و شوق دیدار را از دلش فرو نشان ، و او را از غم و اندوه و حشت پناه ده ، و یاد زن و فرزند را فراموشش ساز .

و او را به حسن نیت هدایت و راهنمایی فرما ، و عافیت و تندرستی را برایش عهده دار شو، و او را به سلامتی مصاحبت بفرما،و ترس را از او دور گردان ،و جرات را در دلش بیفکن ،و نیرومندی را روزیش فرما ،و او را به کمک و یاری خویش یاری فرما ،سیره و سنت پیامبر را به او تعلیم فرما ، و در حکم کردن راه صواب  و درست را بر او نشان ده ، ریا و خود نمایی را از او دور ساز ، و او را از انجام کاری برای اینکه مردم بشنوند رهایی گردان ،فکر و ذکر و کوچ و اقامتش را در راه خود و برای بدست آوردن رضا و خشنودی خود قرار ده.

پس هر گاه این مجاهد الهی با دشمن تو و دشمن خود روبه رو شد آنان را در نظرش اندک نما، و مقامشان را در دلش کوچک ساز ، و او را بر آنان غلبه ده ،و دشمن را بر او چیره مفرما ،پس اگر عمرش را به سعادت ختم فرمودی ، پس شهادت را بعد از آن برایش مقدر نما که دشمنت را باقتل و کشتار به هلاکت رسانده باشد، و آنها را با اسارت به سختی و زحمت انداخته باشد ، و در مرزهای مسلمانان امنیت و آرامش برقرار باشد، ودشمنانت از میدان جنگ فرار کرده باشند.

صحیفه سجادیه دعای 27 بند 8


دشمنان جرأت عملی کردن تهدیدات خود را ندارند

  • نشانه گمنام

شهادت امام موسی کاظم ع

چهارشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۰۴ ب.ظ

شهادت امام موسی کاظم ع بر پیشگاه حضرت ولی عصر عج و مسلمین جهان تسلیت باد

حدیثی از آن امام بزرگوار هست که:کسی که خود را هر روز ارزیابی نکند از ما نیست.

انشاءالله بتوانیم شب هنگام قبل از خواب یک ارزیابیه کلی از اعمال روزانه آن روز در خود داشته باشیم.

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم


  • نشانه گمنام

خواندن قرآن از روی آن

سه شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۰۳ ب.ظ

بسم الله

بزرگواران چند حدیث از اصول کافی ج 4 ص 417 درباره ی از رو خواندن قرآن و ثواب آن برایتان نقل میکنم

حضرت صادق ع در حدیثی فرمودن :هر که قرآن را از روی آن بخواند از دیدگان خود بهره مند شود ،و سبب سبک شدن عذاب پدر و مادرش گردد اگر چه آن دو کافر باشن.

و نیز حضرت بار دیگر فرمودن:سه چیز است که به درگاه دای عزوجل شکایت کند 1-مسجد ویرانی  که اهلش در آن ناز نخوانند2-دانشمند و عالمی  که میان نادانها و جهال باشد 3-قرآنی که گرد بدان نشسته و کسی آنرا نخواند .

اسحاق بن عمار میگوید:به حضرت عرض کردم قربانت گردم من قرآن را حفظ هستم آنرا از حفظ بخوانم بهتر است یا از روی آن؟

حضرت در جواب فرمودند:بلکه آنرا بوان و نگاه به قرآن کن (یعنی از روی قر آن بخوان)که بهتر است آیا ندانسته ای که نگاه کردن در قرآن عبادت است؟

پس نتیجه میگیریم که با تلاوت قرآن از روی آن هم عذاب پدر و مادر مان سبک می شود و هم نوعی عبادت محسوب میشود.

و اما مطلبی در باره ثواب خواندن قرآن:

امام باقر ع فرمودن:هر کس قرآن را در حال ایستاده در نمازش بخواند خداوند به هر حرفی از آن صد حسنه برای او مینویسد،و هر کسی آنرا در نمازش نشسته بخواند خداوند به هر حرفی پنجاه حسنه برایش مینویسد و هر کس قرآن را در غیر نمازش بخواند به هر حرفی ده حسنه برایش مینویسد.

انشا الله که همیشه منزلهایان حافل انس با قرآن باشد صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم



  • نشانه گمنام

مناجات الهی(پست ثابت)

يكشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۳۳ ب.ظ

خدایا!

به آنچه که دادی تشکر!

به آنچه که ندادی تفکر!

به آنچه که گرفتی تذکر!

که:

داده ات نعمت!

نداده ات حکمت!

و گرفته ات عبرت است!

یا رب

آنچه خیر است در تقدیر ما کن!

و آنچه شر است از من و دوستانم جدا کن!

آمین یا رب العالمین



آمین یا رب العالمین

  • نشانه گمنام

بازار جهان

شنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۶:۳۲ ب.ظ

سلام خدمت شما بزرگواران این پست داستانیست درباره حاج مرشد چلویی که خود یک بازاری بود و در بازار مغازه چلوکبابی داشت ،ولی بعضی تشبیهات را از بازار ذکر میکرد تا مردم از سودگرایی زود گذر دست برداشته و با سرمایه ای که در دست دارند ، تجارت اخروی کنند تا سود جاوید ببرند.

وی میگفت :عالم دنیا را مانند یک بازار فرض کنید که هر مغازه دار هر روز صبح می آید و درب مغازه خود را باز میکند .شب هم در مغازه را می بندد و به خانه خود برمیگردد.

فاصله این روز را عمر تصور کن هرکدام از اهل این بازار در آن روز به تجارت می پردازند

گروهی سود میکنند و گروهی زیان میبرند تازه کسانی هم که سود برده اند ،هیچ وقت سیر نمی شوند و  دنبال سود بیشتری هستند

علت این امر چنین توضیح داده میشود:چون روح انسان از عال پاک است و در دنیا در قالب تن اسیر  و در دست نفس گرفتار است ،نفس آنچنان عظمتی دارد که میتواند در مقابل روح مقاومت کند و به دلیل نامتناهی بودن روح ،نفس هم بی انتها است؛یعنی:اگرجلوی نفس را نگیری هر چه به او بدهی ،باز هم میگوید کم است.

اما مومن خصوصا عارف بالله کسی است که حجاب تن خود را می شکند و از کالبد تن سر بیرون می آورد و میبیند،نفس او را تشویق میکند که به دنبال آنها برود ،ولی با او درگیر میشود و نفس را در هم میشکند در نتیجه روح به عالم بالا سفر میکند و با سود سرشاری که در بازار جهان برای خانه ی خود جع آوری کرده ، در آخر روز به خانه ی خود بر میگردد و استراحت میکند.ا

این توجه و التفات ، خیلی ظریف و دقیق و این مبارزه خیلی مهم و سرنوشت ساز است .

جناب مرشد این مطلب را در قطعه شعری چه خوب بیان میکند:

ملتفت باش که از دایره بیرون نروی

چون به بازار جهان آمده مغبون نروی

زین تجارت کف خالی دل پرخون نروی

ترک موسی نکنی همره قارون نروی

چون که این نفس فرومایه دژ محکم توست

علت آنست که هر چه بدهندت کم توست

برا فرج مولا دعا فراوش نشه

یا علی مدد



  • نشانه گمنام

دلنوشته

جمعه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۱ ب.ظ

تا خدا هست غمی بر دل نمی ماند ای دوست

بیا چون دگر باره به یاد آر که یار که بود و کجا هست

یار همان است که در لحظه های زندگی در کنارت میباشد و آن جزء خالق یکتا نمی باشد

پس به هوش باش و بدان که پناهنده ای جزء او نمیباشد

بدان که همانا با یاد اوست که دل آرام میگیرد

خدایااااااااااااااا آرامشم را مدیون تو خواهم بود ای حبیب دلها

ای پناهنده ی بی پناهان

  • نشانه گمنام