نشانه

الا بذکرالله تطمئن القلوب

درد و دل

يكشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۳۵ ق.ظ

سلام خدمت همه ی شما بزرگواران

بنده من بعد سعیم براین هست که کمتر در این فضا حضور پیدا کنم و بیشتر با خدا خلوت کنم چون این فضا واقعا انسان رو به خودش وابسته میکنه .البته باعث بیدار شدنم بزرگواری هستن که دعا میکنم به هر آنچه در آرزویش هستن  برسن .روزیشون شهادت انشاءالله.

دیروز که رادیو قرآن رو گوش میدادم برنامه ای بود با نام (با شهدا)که خیلی برنامه ی زیبایی هست .

تو این برنامه روایتی از فرزند شهید والا مقام آیت الله سعیدی گفته شد که روزیه ما بود شکر خدا .

ایشون روایت کردن از خاطرات زیبایی که با پدرشون داشتن و اون این بود که روزی با پدرشون از کنار قهوه خانه ای رد میشدن که در آن قهوه خانه موسیقی گذاشته بودن .

وقتی صاحب قهوه خانه این شهید بزرگوار رو می بینن موسیقی رو خاموش می کنن جالب اینجاست وقتی آیت الله سعیدی این حرکت صاحب قهوه خانه را میبیند وارد قهوه خانه شده و با فریاد می گوید که چرا موسیقی رو خاموش کردین ؟

صاحب قهوه خانه عرض میکند که بنده به دلیل حضور شما این موسیقی رو خاموش کردم .

این شهید بزرگوار با فریاد عرض میکند که زود این موسیقیتون رو روشن کنین چون باید اون دنیا به خدا پاسخگو باشم چرا که خدا می گوید می بینی بندگانم را از من نمی ترسن ولی از حضور بنده من میترسن .

واقعا فکر کردین تا حالا چقدر از کارهامون واقعا برا رضای خدا بوده وبس .

چرا سعی نمیکنیم خدا رو باور داشته باشیم الکی میگیم توکلت علی الله ولی کو آیاا ذره ای توکلمون واقعی هست اگر هست پس این همه استرس و فشار روحی و روانی از کجا اومده کسی که توکلش واقعی باشه هیچ وقت مضطرب نمیشه و همه چی رو میسپره به خدا.

چقدر سعی کردیم که برا کسب رضای پروردگار تلاش کنیم آیا تا حالا شده دو رکعت نماز فقط برای اینکه خدا از ما راضی باشه خونده باشیم یا دعا و مناجاتی که فقط برا طلب بخشش از خدا باشه .

واااااااااااای که چقدر بد بودم من کاری به شما بزرگواران ندارم ولی هر چقدر فکر میکنم بیشتر کارام واقعا برا خودم بوده و این فضا بد جوری منو وابسته به خودش کرده بود .

درسته که اهل لاین و  ..... نیستم ولی همین فضا هم خودش کافیه که آدمو فاصلشو از خدا بیشتر کنه .

مناجات شعبانیه رو دقت کردین اول به زیبایی خاصی به خدا میگیم خدایا گوش کن چقدر قشنگه واسمع دعائی اذا دعوتک واسمع ندائی اذا نادیتک

این مناجات خیلی زیباست

ویا دعای یستشیر تا حالا خوندین خیلی دعای زیبایی هستش و خیلی دعا ها مناجاتی که اگر بخونیم واقعا ما رو وصل میکنن به خدای بی نیاز .

بزرگواران سعی کنیم که با قرآن انس بگیریم و قرآن رو محبوبترین دوست خودمون بدو نیم .

ببخشید زیاد حرف زدم نمیدونم تونستم مطلبو برسونم

انشاءالله که زندگیهامون رنگو بوی خدایی بده صلوات .

تو این شبای آخر ماه شعبان سعی کنیم برا همدیگه دعا کنیم نه تنها برا حوائج دنیوی بلکه بیشتر برا اینکه به محبوب دلها به خالق یکتا نزدیکتر بشیم بیشتر برا حوائج اخروی همدیگه دعا کنیم و دعا کنیم که امام زمانمون ،بابای مهربونمون که همیشه برامون دعا میکنه ازمون راضی باشه .

بزرگی گفتن که سعی کنین با زبانی که با آن گناه نکردین دعا کنین یعنی از دوستتون از دیگری بخاین براتون دعا کنن چون ما با زبان دیگران گناه نکردیم.

به امید موفقیت همه ی شما بزرگواران

انشاءالله در حضور مولا به ظهور برسیم .

یا علی التماس دعای فرج

  • ۹۴/۰۳/۲۴
  • نشانه گمنام

نظرات  (۸)

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
مارم دعا کنین *******:)
پاسخ:
سلام علیکم
چشم محتاج دعاییم
  • بانوی گمنام
  • متسافانه همه گرفتاریم
    دعا کنید ما هم مثل شما وابستگی امون کم بشه
    وابسته مولامون بشیم
    پاسخ:
    سلام علیکم دوست مومنه و مهربونم
    این چه حرفیه شما خوبید خیلی خوب نمیدونم چرا اینطوری میگی به خودت اعتماد داشته باش
    انشاءالله
    هر کجا که باشیم 

    قرب الی الله باشیم ... 

    التماس دعا
    پاسخ:
    انشاءالله
    محتاج دعاییم
    سلام
    پاسخ:
    علیکم السلام
  • ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
  • پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: به درستی که برای هر حقی حقیقتی است و انسان به حقیقت اخلاص نمی رسد، مگر اینکه تمجید و ستایش مردم را (بر کارهای خود) دوست نداشته باشد.

    پاسخ:
    ممنون حدیث پرمحتواییست انشاءالله که عامل به انجامش باشیم
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام *****
    بهتون حق میدم
    من هم گاهی همین حس رو دارم... از نوشتنم خسته میشم... و البته هر وقت که خسته شدم مدتی ازش فاصله میگیرم...
    اما چند روز پیش با دوست عاقل و فاضلی صحبت میکردم... درد دل میکردم مشابه همین حرفای شما... منتها در دنیای حقیقی...
    نکته مهمی رو بهم گفت که خیلی روحیه گرفتم...
    گفت: یه روزی رفتم پیش استاد (استاد مشترکمون) و ناراحت بودم ازین که دغدغه هایی توی زندگیم پیش اومده که موجب شده از سیر معنویم فاصله بگیرم بهم گفته تکلیفت رو با خودت روشن کن... اگه فقط میخوای آدم خوبی باشی... همین شرعیات رو انجام بده تا اونجایی که در توانت هست دست مردم رو بگیر... پیش همه هم عزیزی... عاقبت به خیر هم میشی...
    اما اگه میخوای آدمی بشی که قرآن ازت خواسته... خیلی فراز و نشیب در پیش داری... گاهی مسائلی برات پیش میاد که حس میکنی دیگه اون حال معنوی رو نداری... گاهی مشکلاتی پیش میاد همونایی که براشون خوبی کردی آبروتو میبرن...گاهی حتی ممکنه همسر و فرزندت باهات هم مسیر نباشن... توی همه احوالات و فراز و نشیبها شما فقط باید یک دغدغه داشته باشی... اون اینه که در صراط باشی... نه نگاه کن که آیا حال معنوی داری یا نه نه نگاه کن دیگران تاییدت میکنن یا نه .. فقط نگاه کن کارایی که میکنی طبق صراط حق هست یا نه...
    طبیعی هست که انسان گاهی نیتهای غیر الهیش موجب دوریش میشه از حق متعال... منتها نباید از خودمون انتظار تحول دفعی داشته باشیم... ما باید در مسیر حق ثابت قدم باشیم... اما طبیعی هست که زمین خوردنها در پیش داریم... غفلتها پیش میاد... اگر کسی به حقیقت عزم انسان قرآنی شدن داشته باشه زمین خوردنهاشم موجب تعالیش میشه خدا با وصف " یا من یبدل السیئات باالحسنات" خودش بر اون شخص تجلی میکنه...
    ما براتون دعا میکنیم که این نوشتنهاتون موجب دوری شما از خدا نشه... اما گاهی وقتا لازمه آدم یه فاصله ای بگیره...
    یا علی
    پاسخ:
    علیکم السلام
    راستش من ننوشتم ک از نوشتن خسته میشم
    من عاشق نوشتن هستم اونم نوشته هایی که راجع به معنویات باشه و خدا
    بنده وقتی تو این فضا هستم خب وقتی مطلبی رو میذارم تند تند سر میزنم که آیا کسی برا پست جدیدم نظر گذاشته آیا کسی موافقش هست یا مخخالفش به خاطر این فکراس که می خوام کمتر اینجا باشم تا ذهنم هم کمتر درگیر بشه.
    مگر نه نوشته های من باعث دوریم از خدا نمیشه چرا که خدایی ناکرده خلاف شرع و دین که مطلب نمینویسم یا درباره ی شهداست یا درباره پندها و حکمتاست یا درباره تفاسیر کوتاهی از آیات و یا دلنوشته هایی که مربوط به خدا و امام زمان عج هست
    هیچ کدوم از اینا باعث دوری من از خدا نمیشه این ذهن من هست که به خاطر گذاشتن پست جدید درگیر اینه که چند نفر موافق پستم هستن و چه نظری دارن
    و اما حرفای استاد بزرگوارتون خیلی به دلم نشست ولی من هر چقدر به مطالبم نگاه میکنم همش حق هست و بس .
    انشاءالله که هممون کارهامون فقط و فقط برا قرب الهی باشه و بس
    ممنون از وقتی که گذاشتین
    این آخرین جملتونو نمیفهمم فاصله از چی ؟؟
    یا علی

  • یوسف تهرانی
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام
    وابستگی موجب عادت میشه و عادت هم موجب غفلت
    امیدوارم وابستگیمون به خدا موجب عادت به ذکرش و غفلت از هرچی که ما رو از اون دور کرده باشه
    التماس دعاااا ی زیاد **** *******
    پاسخ:
    علیکم السلام
    بله کاملا درسته
    آمین
    محتاج دعاییم
    بله
    من متوجه منظورتون شده بودم...
    منظورم این بود که این یه مشکلی هست که باید از درون حل بشه...
    اینکه گفتم اون دوستمون گفت که دغدغه هایی برام پیش اومده که منو از خدا دور کرده میشه مشابه دونست با همین دغدغه ای که برای شما پیش میاد برای دیدن نظرات مطلبتون... برای همه ما همینطوره...
    بعضیا بهش توجه نمیکنن و قوه خیالشون رو با این دغدغه ها پراکنده میکنن بعضیها هم که مثل شما دقت میکنن باید در صدد  حل اساسی بر بیان... چون این مسئله به همون اندازه که تهدید هست برای پراکنده شدن قوه خیال.. دقیقا به همون اندازه بستری هست که بشه با تدبیر درست و همت و اراده قوه خیال رو در راستای تقوای دینی قویتر کرد...
    عصر جدید الزامات خاص خودش رو داره... باید تدبیر کرد چطور میشه از امکانات مفیدش استفاده کرد و از عوارضش در امان بود...
    فاصله از چی؟... فاصله از همین وب... الزامی نداره آدم همیشه فعال باشه... گاهی نیاز داره فاصله بگیره و عملکردش رو بررسی کنه...
    البته هر کسی خودش تشخیص میده چه وقت و چه قدر به این فاصله گرفتن نیاز داره
    موفق باشید
    پاسخ:
    ممنون از نظرتون بله شاید من خوب متوجه نشده بودم کامنت قبلیتون رو ولی سخن استادتون هم خیلی به دلم نشست واقعا عالی بود
    ممنون
    بله دقیقا همون کلمه رو حذف کردم