نشانه

الا بذکرالله تطمئن القلوب

راستگو از گناه محفوظ است

يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۵۷ ب.ظ

بسم الله
مردی خدمت حضرت رسول (ص) آمد و عرض کرد مرا راهنمائی کن به نافع ترین کارها،
حضرت فرمود:اصدق و لا تکذب و اذنب من المعاصی ماشئت،
راستگویی را پیشه کن و از دروغ بپرهیز هر گناه دیگری می خواهی انجام ده،
از این سخن مرد در شگفت شد و فرمایش آنجناب را پذیرفته و مرخص گردید .
با خود گفت:پیغمبر (ص) مرا از غیر دروغگویی نهی نکرده پس اکنون به خانه فلان زن زیبا می روم و با او زنا می کنم ،
همینکه به طرف خانه او رفت فکر کرد اگر این عمل را انجام دهد و کسی از او پبرسد از کجا میآیی نمی تاند دروغ بگوید ،
و بر فرض راست گفتن به کیفر شدید و بدبختی بزرگی مبتلا می شود لذا منصرف شد.
باز فکر کرد گناه دیگری انجام دهد همین اندیشه و خیال را نمود در نتیجه از همه گناهان به واسطه ترک دروغ دوری جست.
منبع:کتاب داستانها و پندها ج4ص 152
بله بزرگواران این دروغ الآن خیلی هم در خانواده ها و هم در جامعه گسترش پیدا کرده و باعث به وجود آمدن گناهان دیگر می شود و بد بختیهایی که غیر قابل جبران .
خدایا خودت به فریادمون برس
شاید اگر این عمل رو در خودمون امتحان کنیم باعث دیدار مولامون باشیم بیایید برا فرج آقامون این زمینه های گناه رو دونه به دونه از جامعه طرد کنیم
به امید اون روز بزرگ روز حاضر شدن ما در حضور مولامون ان شاءالله
اللهم عجل فی فرج مولانا یا صاحب الزمان عج
  • ۹۴/۰۵/۱۱
  • نشانه گمنام

نظرات  (۱۸)

گذران زندگی، بدون ترس و دلهره زیباست. نیمی از ترسهای ما بی‌پایه و نیمی دیگر بی‌اعتبار هستند
سلام مومن. جزاکم الله خیرا


دروغ،کلید هر بدی است دیگه...


یادش به خیر بچه که بودیم می گفتیم "دروغگو دشمن خداست"....یا مثلا "اگه دروغ بگی، خدا سنگت می کنه!!"
همین دروغ گفتن عامل چه بسیار بیماری های روانی است...بیماری هائی که حالا اسم های عجیب و غریب پیدا کرده اند...ولی خوب که پیگیر میشی طرف دروغ گوست....


ان شاء الله که جزء راستگویان باشیم صلوات


عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
پاسخ:
علیکم السلام
بله کاملا درسته
ان شاءالله
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • بانوی گمنام
  • سلام دوست خوبممم
    متاسفانه تو جامعه و میون خانواده ها دروغ زیاده شده
    راحت تر بگم اصلا عادی شده
    پاسخ:
    علیکم السلام مهربونم خوشحالم وقتی میای می فهمم سلامت هستی ان شاءالله
    واقعا هم همین طور خیلی عادی شده خدا به فریادمون برسه
  • بانوی بهار
  • زیبا:)
  • بانوی بهار
  • غافلگیر شدم فک کردم باید صبر کنم تا روزی که دوباره میای به وبت سر میزنی
    خیلی خوشحال شدم زود جواب دادید
    پاسخ:
    امروز یکم سرم خلوت بود
     خواهش میکنم شما لطف دارین
  • طلبه آینده
  • سلام علیکم 
    شاید بعضی جمله ها هزاران بار گفته بشه اما یکلحظه میتونه تاثیرشو یه جا برای یه نفر بذاره
    ممنونم از مطالب خوبت
    :)
    پاسخ:
    علیکم السلام دوست خووووبم
    ممنون از شما
  • طلبه آینده
  • راستی یک تذکر دوستانه
    ان شاءالله درسته و معنیش کامل و درسته 
    این انشاءاللهمعنی خوبی نداره
    پاسخ:
    ممنون از تذکر به جاتون
    چشم تصحیح می کنم
  • رضا نعمتی ««راهـــــ شـــیـــعــــه»»
  • سلام بر شما
    با دو پست درباره شهید نوزاد و شهید حاج عباس عبدالهی به روزم.
    خوشحال می شم سر بزنید.

    یاعلی
  • همسر سید علی ...
  • بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    سلام **** 
    چه حدیث جالبی بود ...
    خیلی تلنگر خوبی بود ... خیلی ...
    ممنونم
    پاسخ:
    علیکم السلام دوست خووووبم
    ممنون از شما

     

    الهی مگوی که چه آورده اید، که            درویشانیم

    و مپرس کـه چـه کــرده ایـد، کــه            رسـوایانیم

    پاسخ:
    زیبا بود


    - اگر کسی طالب معرفت و قرب به حق تعالی باشد و در این راه، خلوص و جدیت (طلب حقیقی و واقعی) داشته باشد در و دیوار به اذن خداوند معلم او خواهد بود وگرنه سخن رسول خدا صلی الله علیه و آله هم (چه برسد به استاد و مربی اخلاق) در او اثر نخواهد داشت چنانچه در ابوجهل اثر نکرد
    ایت الله بهجت
  • وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
  • +
    سلام

    http://nmedia.afs-cdn.ir/v1/image/8U-6r0WmbP72uKr1TiiklK-5WvYkNVg6eTf_ZbHrRUEUr962MSrhDg

    اللهم احفظ قائدنا المعظم...
    پاسخ:
    علیکم السلام
    ممنون از تصویر بله تفاوت بسیار
    جانم فدای رهبر
  • ♡بهشـــت زودهنـــگــام♡
  • دروغ یعنی من انقد تو محضر خدا روم زیاد شده که حرامش را راحت حلال میکنم بی اینکه ککم بگزه...
    پاسخ:
    آخ آخ آخ

    به گیله مرد میگم : صحبت کردن با شما رو خیلی دوست دارم با اینکه چندین ساله که با هم آشنا شدیم  ولی از اینکه در مقابلم جبهه نمیگیری وبا آرامش و حوصله به حرفام گوش میدی ازت ممنونم ...

    لبخندی زد و گفت : دوست من بهتر از من خیلی ها هستن و خیلی خیلی بهتر از اون خیلی ها ، فقط یک نفر هست که میشه  باهاش صحبت کرد و اون خداست ...

    سلام

    منتظرت در خونه جدیدم هستم.

    http://laleyeparparr.mihanblog.com/

    خوشحالم میکنی

    پاسخ:
    علیکم السلام دوست خوووبم
    چشم ممنون از دعوتتون

    گاهی در مقام جر زنی و لجبازی در برابر برخی مسایل و ناملایمات روزگار ازش دلگیر میشم ولی منصفانه که بهش نگاه میکنم گواهی میدم که خدا خوب خدائیه و ما بد بنده ای ...

    خدایی که در هر لحظه از شبانه روز و در هر حالت و وضعیتی میشه صداش کرد و باهاش صحبت کرد حتی با عاشقانه ای مثل راز و نیاز

    خدایی که کسی نمیتونه مصادره اش کنه و مال همه ست ... 

    اومدم آشتی کنم وقتشه حالا آخدا
    روت و برنگردون از من،جون مولا آخدا
    من میخوام ساده و بی پرده باهات حرف بزنم
    مثه اون چوپون که بود دوره ی موسی آخدا
    هر چی بنده بد باشه، تو زود ازش راضی می شی
    نمیخوای میون مردم بشه رسوا آخدا
    من که روشو ندارم، اسمتو برلب بیارم
    امّا تو گفتی بیا بگو خدایا، آخدا
    بدم و،یه عمریه برای اینکه خوب بشم
    می کنم هی با خودم امروز و فردا آخدا
    من می خوام غیر خودت به هیچ کسی رو نندازم
    دَستامُو دراز کنم پیش تو تنها آخدا
    تو که بهتر از همه می دونی من چیکاره ام
    جونِ مولا - نزنی پَردَه مو بالا آخدا
    باورم نمی شه فردا تو منو بسوزونی
    دشمن مولا بایسته به تماشا آخدا
    هر چی من بد می کنم بازم تو خوبی میکنی
    نه با من با هر بَدی خوب میکنی تا آخدا
    به گُل روی علی و بچّه هاش خوارم نکن
    بی- اونا چیکار کنم روز مبادا آخدا
    دیده رو،ندیده گیر،منو به اربابم ببخش
    مَردِ مَردا - پسر بی بی و مولا آخدا
    اونی که به زیر بار زور نرفت و کشته شد
    با لب تشنه کنار دو تا دریا آخدا
    دست آخر اومدن خیمه هاشم آتیش زدند
    بچّه هاشم فراری همه به صحرا آخدا